×
11-01-2024

ONS Nedap weetjes

Waar gewerkt wordt, vinden veranderingen plaats. Veranderingen aan systemen worden aangebracht om er op vooruit te gaan en te verbeteren. Ook ONS Nedap staat niet stil. Graag delen we onderstaande weetjes met je.

1.  Het grote voordeel van snelkoppeling ‘ONS Dossier NEDAP’

We constateren dat veel medewerkers de snelkoppeling ‘ONS Dossier’ in mijn werkplek nog steeds niet gebruiken (afgelopen maart live gegaan), terwijl deze juist gemaakt is voor zorgmedewerkers zodat zij dan minder hoeven klikken binnen ONS Nedap.

Mocht je deze functie niet gebruiken, dan vind je onderstaand nog eens een korte uitleg. Indien je wel al van de snelkoppeling gebruik maakt, weet je hoe het werkt. Deel dit met je collega‘s en wijs hen op het gemak ervan.

Uitleg
Sinds begin maart 2023 is er een nieuwe snelkoppeling in ‘Mijn applicaties’ (op startpagina Mijnwerkplek) beschikbaar voor zorgmedewerkers die in ONS Nedap willen inloggen.

Als je de snelkoppeling ‘ONS Dossier NEDAP’ gebruikt log je rechtstreeks de module ONS Dossier in en dus niet in ONS Administratie. Die scheelt onnodig klikwerk binnen de applicatie.

De oude snelkoppeling ‘ONS Nedap Sevagram’ blijft wel beschikbaar maar is meer geschikt voor ondersteunende diensten (zoals Zorgadministratie) aangezien deze rechtstreeks opstart in de module ONS Administratie.

NB: De (volgorde van) snelkoppelingen in mijn Applicaties kun je zelf aanpassen. Klik op het tandwieltje-icoon aan de rechterzijde om deze te bewerken.


2. ONS Dossier en ONS Kwaliteitsmonitor op 16 januari niet bereikbaar van 19.00 tot 20.00 uur

Aanstaande dinsdag 16 januari zal ONS Dossier en ONS Kwaliteitsmonitor naar verwachting één uur niet bereikbaar zijn vanwege een software-update.

Deze zal tussen 19.00 en 20.00 uur plaats vinden.

3. Labels ‘afgekeurd’ toegevoegd aan onvrijwillige zorg in Nedap

Als de WZD functionaris in het verleden de onvrijwillige zorg afkeurde, werd deze terug in concept geplaatst.

De status veranderde dan terug in ‘Onder evaluatie’.  

Vanaf 10 januari 2024 is de status veranderd in ‘Afgekeurd’ of ‘Evaluatie afgekeurd’ (afhankelijk of de aanvraag of de evaluatie wordt afgekeurd).

Oude situatie

Nieuw situatie (afkeur aanvraag)

Nieuwe situatie (afkeur evaluatie)

 ​​​

4. Livegang Carenzorgt Plataan

Op maandag 15 januari zal de locatie Plataan live gaan met Carenzorgt. Eind november heeft een groep medewerkers, coördinatoren, behandelaren en medische dienst uitleg gehad over Carenzorgt en het proces binnen Plataan.

Wat is Carenzorgt en hoe werkt Carenzorgt?

Carenzorgt is een persoonlijke gezondheidsomgeving waar het informele netwerk overzichtelijk kan samenwerken met de formele zorg. De persoon die de zorgpagina heeft aangemaakt is de beheerder en kan via connecties meer mantelzorgers toevoegen.

Kijk eens naar bijgaand filmpje dan krijg je een goede indruk van Carenzorgt:

https://carenzorgt.freshdesk.com/support/solutions/articles/75000003876-filmpje-met-uitleg-over-caren-nl

Wil je nog meer informatie, ga dan naar de website van www.carenzorgt.nl

Wat wordt opengezet en waar op letten?

Binnen Carenzorgt wordt het plan, de cliëntagenda (enkel afspraken) en rapportages opengesteld. De berichtenfunctie en agenda-afspraken vanuit Caren naar Sevagram staan uit.

Hierbij bestaat de mogelijkheid om rapportages af te schermen voor Carenzorgt. Dit doe je bij het maken van een rapportage, via de knop ‘zichtbaar voor’. Kies dan voor de optie ‘Alles (behalve Caren)’.


Het is dus heel belangrijk om hier altijd rekening mee te houden bij een rapportage die niet gelezen mag worden door familie, bijv. vermoeden van ouderenmishandeling.

Kwaliteit/inhoud van rapportages
Nu cliënt of familie meeleest in de rapportages van alle disciplines is het van belang om ook naar de inhoud van de rapportages te kijken. Schrijf niet met afkortingen, noem geen namen in rapportages of telefoonnummers/mailadressen. Kopieer ook geen hele mailwisseling in een rapportage. Doe je dit wel, let er dan op dat je de rapportage afschermt voor Caren!

Hoe kun je zien of een cliënt/familie gebruik maakt van Carenzorgt?
Per cliënt is via ONS Administratie: het Cliëntnetwerk te zien of gebruik wordt gemaakt van Caren.

Handleidingen en procesbeschrijvingen
Alle naslagwerk zoals de handleiding Carenzorgt, informatiepakket Carenzorgt, procesbeschrijving Caren Plataan, procesbeschrijving vragen rondom Caren zijn allemaal terug te vinden op Zenya.


0900 777 4 777

+