×

Klachten & cliëntvertrouwenspersoon

Onze medewerkers en vrijwilligers doen er dagelijks alles aan om u van de beste zorg te voorzien. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Die ontevredenheid kan voor u aanleiding zijn een klacht in te dienen. Wij doen er dan alles aan om samen met u een oplossing te vinden.

Bent u ergens niet tevreden over? Vertel het ons

De medewerkers van Sevagram doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het zijn dat u ergens niet tevreden over bent, bijvoorbeeld over de zorg die u krijgt of de manier waarop met u is omgegaan. Maak dit kenbaar, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Maak het bespreekbaar

Onze medewerkers staan open voor uw wensen en kritiek. Zij horen daarom graag als eerste als u iets verbeterd wilt zien. Het helpt vaak al door er gewoon samen over te praten. Toch kan het gebeuren dat het gesprek voor u niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd of dat u - om wat voor reden dan ook - liever met iemand anders wilt praten. U kunt dan contact opnemen met de manager van de locatie, een vrijwilliger op locatie met de rol van cliëntvertrouwenspersoon, of de klachtenfunctionaris van Sevagram.

De (cliënt)vertrouwenspersoon 

De cliëntvertrouwenspersoon biedt de cliënt en of diens wettige vertegenwoordiger de mogelijkheid om zaken waar men tegen aan loopt in vertrouwen oriënterend te bespreken. Hij of zij biedt een luisterend oor en geeft indien nodig advies over andere mogelijkheden om ongenoegens te bespreken. 

Binnen Sevagram maken we een onderscheid tussen een interne en een externe cliëntvertrouwenspersoon. 


De interne cliëntvertrouwenspersoon is een vrijwilliger en vaak gekoppeld aan één of meerdere locatie. Deze vrijwilligers bieden een luisterend oor en kunnen u verwijzen naar de juiste functionaris.  

Wilt u weten wie de cliëntvertrouwenspersoon voor uw locatie is? Neem dan contact op met de receptie van uw locatie. 

De externe cliëntvertrouwenspersoon is onafhankelijk en beschikbaar voor geheel Sevagram. 

Heeft u vragen of klachten over de Wet zorg en dwang, dan kunt u terecht bij één van de twee externe cliëntvertrouwenspersonen.  

Telefoonnummer: 088 929 40 99
E-mailadres: cvp@adviespuntzorgbelang.nl 

De klachtenfunctionaris

Sevagram heeft een onafhankelijke klachtenfunctionaris, de heer Jos van Lier. De klachtenfunctionaris heeft een onafhankelijke positie en is het aanspreekpunt voor alle vragen over klachten. De klachtenfunctionaris is er ook voor cliënten van een aanleunwoning.

De klachtenfunctionaris vervult een belangrijke rol bij het bemiddelen en oplossen van klachten. Hij biedt een luisterend oor en gaat graag met u in gesprek om te verkennen wat nodig is om tot een goede oplossing te komen.

Bereikbaarheid klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris is tijdens kantooruren rechtstreeks telefonisch te benaderen via 06 - 513 27 362. U kunt ook een terugbelverzoek achterlaten. Vul hiervoor het 'bel me terug-formulier' in. Er wordt binnen vijf werkdagen contact met u opgenomen.

KLIK HIER voor meer informatie over de klachtenprocedures!

Bel me terug-formulier (klachtenprocedure)

Bent u ergens niet tevreden over? Vertel het ons...





Voor vragen, klachten of defecten over/in onze aanleunwoningen
onze verzorgd wonen locaties

Dan kunt u contact opnemen met het Meldpunt
via telefoonnummer: 088 991 20 12

0900 777 4 777