In gesprek gaan met uw persoonlijke zorgverlener
Blijf niet te lang rondlopen met uw gevoel van ongenoegen of vraag, maar ga daarover in gesprek met de betreffende zorgverlener of met zijn of haar leidinggevende. Sevagram is een open organisatie en wij stellen het op prijs als u zaken bespreekbaar maakt. Vaak is dat al een goede stap om samen tot een oplossing te komen.
Contact met de Cliënt Vertrouwens Persoon (CVP)
De CVP is een vrijwilliger gekoppeld aan een vaste locatie en is regelmatig op de locatie aanwezig. U kunt bij de CVP terecht voor een vertrouwelijk gesprek. Indien nodig kan hij of zij u begeleiden bij het bespreekbaar maken van zaken of eventueel doorverwijzen naar bijvoorbeeld de klachtenfunctionaris. De gegevens van de CVP zijn op de locaties beschikbaar. De gegevens van de CVP staan ook op onze website. Bij iedere locatie vindt u de contactgegevens van de CVP.
Contact met de klachtenfunctionaris
Misschien vindt u het moeilijk om de zorgverlener zelf te benaderen of komt u er samen niet uit. In beide gevallen kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Sevagram. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig. Hij vangt klachten op, geeft voorlichting, advies en – indien nodig- bemiddelt hij tussen u en Sevagram. De klachtenfunctionaris gaat graag met u in gesprek en zal al het mogelijke doen om tot een goede oplossing te komen.
De klachtenfunctionaris van Sevagram is de heer Jos van Lier. U kunt hem op twee manieren benaderen:
Mail: jos.vanlier@sevagram.nl
Telefoon: 06 - 51327362 (bereikbaar tijdens kantooruren)
Een schriftelijke klacht indienen
Het is altijd mogelijk een schriftelijke klacht in te dienen bij het klachtenloket. Het klachtenfunctionaris zal u ondersteunen om op een informele manier tot een oplossing te komen. Wanneer dit niet is gelukt, kunt u via het klachtenloket een formele klacht indienen via het e-mailadres klachtenloket@sevagram.nl.
De klachtenfunctionaris kan u hierover informeren en indien nodig ondersteunen. Als u uw klacht voorlegt aan de klachtenloket, wordt het eerst beoordeeld op ontvankelijkheid. Is dat het geval, dan wordt uw klacht formeel in behandeling genomen. Zowel de betrokken zorgverleners(s) als uzelf krijgen hierover altijd bericht. Ook wordt u geïnformeerd over de formele procedure.
Het klachtenonderzoek vormt uiteindelijk de grondslag voor het advies aan de Raad van Bestuur. Deze zal op basis van dit advies passende maatregelen nemen.
Onvrijwillige zorg
Heeft u vragen of een klacht met betrekking tot de Wet zorg en dwang. Hiervoor kunt u terecht bij de externe cliëntvertrouwenspersoon van het Adviespunt Zorgbelang. Deze vertrouwenspersoon werkt onafhankelijk en is niet in dienst bij Sevagram.
De contactgegevens van de externe cliëntvertrouwenspersoon zijn:
Telefoon: 088 929 40 99
E-mailadres: cvp@adviespuntzorgbelang.nl
.
.