Sevagram
Henri Dunantstraat 3
6419 PB Heerlen
Nederland
Henri Dunantstraat 3
6419 PB Heerlen
Nederland
T +31 (0)900 777 4 777
zorgbemiddeling@sevagram.nl
Vink 'Achtergrondafbeeldingen' aan in de printopties voor het beste resultaat
13-11-2025
Livegang Caren 3.0 (Cliëntportaal ONS Nedap)
Er komt een nieuwe versie van Caren (3.0) beschikbaar voor cliënten en/of familie. Deze nieuwe versie gaat in de loop van dinsdag 25 november live.
Caren wordt nu door cliënt of familie gebruikt om hun eigen dossier in te kunnen zien zoals bijv. het plan, rapportages etc. Hieronder delen we een aantal belangrijke punten voor medewerkers:
Aandachtspunten
- In de loop van maandag 24 november wordt de huidige versie van Caren uitgeschakeld door ONS Nedap.
- Op 25 november worden cliënten waarvoor toestemming is gegeven automatisch overgezet naar Caren 3.0. Zij kunnen gewoon inloggen met hun bestaande e-mailadres en wachtwoord.
- Cliënten die geen toestemming hebben gegeven, hebben wel een Caren 3.0-account, maar zien geen gedeelde gezondheidsgegevens meer. Als zij opnieuw gegevens willen inzien, moeten ze een nieuwe koppelcode aanvragen.
- Gebruikers moeten in Caren 3.0 inloggen met twee-factor authenticatie (2FA). Dit kan even wennen zijn, omdat dit in de vorige versie van Caren alleen nodig was om het dossier in te zien. Deze wijziging is doorgevoerd om het inloggen in Caren nog veiliger te maken.
- Activatiecodes die zijn verstrekt via de huidige versie van Caren blijven geldig en bruikbaar in Caren 3.0.
- Wat er allemaal is veranderd met Caren 3.0, leggen we uit in deze instructievideo https://vimeo.com/1129458564?fl=pl&fe=sh. Deze video legt op een rustig tempo uit wat de grootste verbeteringen en veranderingen zijn.
- In Caren 3.0 kan geen burgerservicenummer (bsn) worden verwerkt. Let op dat er geen bsn voorkomt in de gegevens, zoals documenten, die met Caren worden gedeeld.
- Voor Caren 3.0 hebben we een nieuwe kennisbank gemaakt. De nieuwe kennisbank vind je hier: https://support.caren.nl/support/solutions
- Gebruikers kunnen mogelijk wat vertraging ervaren als zij voor de eerste keer inloggen in Caren 3.0. Dit komt doordat tijdens de eerste keer inloggen gegevens moeten worden ingeladen. Zodra een gebruiker voor het eerst inlogt, krijgt hij een korte rondleiding (tour) door Caren 3.0. Deze rondleiding laat zien hoe je navigeert door Caren 3.0.
- Voor vragen heeft ONS Nedap tijdelijk een apart telefoonnummer voor Caren-gebruikers: 054 447 1234. We verzoeken jullie vriendelijk om dit telefoonnummer pas vanaf 18 november te delen met cliënten en mantelzorgers.
- Een week voor livegang ontvangen alle gebruikers, die toestemming hebben gegeven, een e-mail over de overgang naar Caren 3.0. Dit wordt gedaan door ONS Nedap en niet door Sevagram.
Mochten er naar aanleiding van dit bericht nog vragen zijn, dan kan hiervoor een melding worden gemaakt via het Meldpunt.
Interessant voor jou
Alle nieuwsberichten0900 777 4 777
+