×
25-10-2023

Happy new job bij Sevagram

De krapte op de arbeidsmarkt zorgt voor creatief denken én doen. Happy (new) Job is een campagne om nieuwe medewerkers te werven én om bestaande medewerkers mogelijkheden te bieden om (nog) prettiger binnen Sevagram te werken. Omdat het werken bij Sevagram zoveel leuker is!

Happy (new) Job bij Sevagram

“Dat medewerkers ons belangrijkste ‘kapitaal’ is realiseren we ons als geen ander”, vertelt Roel Paulus, directeur HR bij Sevagram. “Door te luisteren naar je medewerker en deze de ruimte te geven om te groeien of te wisselen van baan of locatie, kun je medewerkers behouden. Soms zijn medewerkers toe aan iets nieuws en dat kan ook door (tijdelijk) in een van onze andere locaties te gaan werken. Je hoeft niet te wisselen van werkgever als je ook binnen onze grote organisatie kunt wisselen van baan, locatie of cluster. Vandaar ook onze slogan Happy (new) Job. Blijf je werk leuk vinden en ga het gesprek aan als je iets anders wilt. Creëer voor jezelf dat momentje van aandacht, mogelijkheden en persoonlijke ontwikkeling!”

Daarom is het werken bij Sevagram zoveel leuker:

De welzijnsstraat

Binnen Sevagram is de welzijnsstraat ontwikkeld waardoor mensen zonder zorgdiploma kunnen werken in de ouderenzorg. Een prijswinnend concept waarbij meer aandacht is voor het welzijn van onze bewoners.

Neem je hobby mee!

Als medewerkers een leuke hobby hebben, dan worden ze gestimuleerd hun hobby mee te nemen naar het werk. Zoals Minou die graag bakt, dat doet ze binnen Sevagram nu samen met bewoners…

Opleiden

“Het ontplooien en doorgroeien van medewerkers is zeker iets dat we stimuleren binnen Sevagram. Als medewerkers een opleiding willen volgen, bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn en hoe we de medewerker kunnen faciliteren. In alle gevallen gaat het om maatwerk omdat de medewerker in deze centraal staat”, aldus Roel Paulus (directeur HR).

Preventieloket voor medewerkers

“Zeker in deze tijd van maatschappelijke onrust, zien we dat onze medewerkers ook last hebben van de stijgende kosten in hun eigen huishouden of een toenemende mate van druk.

Hét er zijn voor medewerkers hebben we gefaciliteerd door het inrichten van een preventieloket. In dit loket zitten onze maatschappelijk werkers en psychologen waarmee medewerkers laagdrempelig én vertrouwd een afspraak kunnen maken als ze het even zwaar hebben of advies willen inwinnen”, vertelt Ina Caubo (maatschappelijk werkster).

Intern meelopen

Op het moment dat medewerkers een andere uitdaging zoeken, worden ze gestimuleerd dit vooral binnen Sevagram te doen. Als je het binnen een locatie allemaal gezien hebt en je graag iets anders wilt, dan kun je via onze recruiters vragen om op een andere afdeling of een andere locatie een dagje mee te lopen. Zodat medewerkers zelf kunnen ervaren of de sfeer en het werk past bij hetgeen men zoekt. 

Innovaties

“De wereld om ons heen probeert op heel veel manieren de zorg én onze medewerkers te ontlasten. Binnen ons eigen Innovatielab worden deze toepassingen getest of worden zelfs nieuwe dingen ontwikkelt. Dat doen we door juist de medewerkers van de ‘werkvloer’ erbij te betrekken en medewerkers innovaties te laten uitproberen zoals het Exoskelet waarbij medewerkers minder tilbelasting ervaren.

Vrijwilligers

Om onze bewoners een groter welzijnsgevoel te geven, worden naast onze medewerkers ook vrijwilligers ingezet. Vrijwilligers die met de juiste visie onze bewoners en medewerkers ondersteunen.

Planetree visie

Onze wetenschappelijk onderbouwde visie en aanpak die mensen wereldwijd inspireert en uitdaagt om iedere dag het verschil te maken. En onze medewerkers maken iedere dag dat verschil!

Lees het artikel in de NUMMER1

0900 777 4 777

+