×

De klachtenprocedures

De klachtenprocedures

Sevagram heeft diverse wettelijke kaders en regelingen waarbinnen gewerkt wordt. Sommige kaders stellen eigen voorwaarden aan de behandeling van een klacht. Wij begrijpen dat dat er soms ook toe kan leiden dat u door de bomen het bos niet meer ziet. Het formele klachtenreglement vindt u HIER

U vindt in deze brochure onder andere informatie over de (cliënt)vertrouwenspersonen, de klachtencommissie en hoe u een klacht kunt indienen.

Twijfelt u over uw klacht of waar u moet zijn? Stelt u dan gerust uw vraag aan onze klachtenfunctionaris. Bereikbaar tijdens kantooruren via

06 - 513 27 362

of u laat een terugbelverzoek achter via dit digitale

bel me terug-formulier

.

.

.

.

Verkort stappenplan 

Bespreek uw ontevredenheid
Indien u als cliënt, vertegenwoordiger en/of nabestaande (klager) ontevreden bent, dient dit zo snel mogelijk besproken en opgepakt te worden. De snelste en kortste lijn daartoe is een gesprek met de betreffende medewerker al dan niet in combinatie met zijn/haar leidinggevende.

U kunt uw zorgen tevens bespreken met de cliëntenvertrouwenspersoon en of klachtenfunctionaris.

Als een informele oplossing niet mogelijk is, dient u een formele klacht in via het klachtenloket@sevagram.nl. De klachtenfunctionaris of het klachtenloket kan u hierbij ondersteunen en informeert u over eventuele toestemmingsformulieren.

U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestiging van het secretariaat van de Raad van Bestuur.

Vervolgens wordt beoordeeld of uw klacht ontvankelijk is en in behandeling wordt genomen. U ontvangt een schriftelijke en gemotiveerde mededeling als de klacht niet in behandeling wordt genomen. Wanneer de klacht in behandeling wordt genomen neemt de Raad van Bestuur via het secretariaat contact met u op en informeert u over de verdere procedure en het klachtenonderzoek.

Na het onderzoek ontvangt u de bevindingen van het onderzoek en krijgt u de mogelijkheid om hierop te reageren.

De Raad van Bestuur beoordeelt binnen 6 weken na ontvangst de klacht. Indien verlenging nodig is, wordt dit vóór het verstrijken van de 6 weken gemeld. De totale afhandeling mag maximaal 10 weken duren.

0900 777 4 777

+