×
24-12-2025

Binnenkort: de nieuwe SDB Octopus app!

Bij Sevagram willen we niet alleen de beste zorg bieden, maar ook zorgen voor meer rust en overzicht voor jou als medewerker. Daarom stappen we over op een vernieuwde planning-app: SDB Octopus.

Wat verandert er?
We nemen afscheid van de huidige SDB Planning app. De nieuwe SDB Octopus app heeft een frisse, moderne uitstraling én biedt meer gemak:

  • Diensten via (zelf)match zijn meteen zichtbaar in je agenda.
     
  • Je kunt je werkrooster koppelen aan je privéagenda.
     
  • Plus- en minuren worden overzichtelijk weergegeven. Vanaf 5 januari 2026 worden plus-uren (meer gewerkt dan het dienstverband) weergegeven als een positief getal, en min-uren (minder gewerkt dan het dienstverband) als een negatief getal. Hiermee wordt de huidige, omgekeerde weergave aangepast.
     
  • Communicatie over je diensten komt straks op één plek samen.

Kortom: minder zoeken, meer overzicht en meer regie over je eigen planning.

Wanneer gaat dit gebeuren?

  • Vanaf 5 januari 2026 gebruiken we binnen Sevagram de nieuwe SDB Octopus app.
     
  • Vanaf 1 februari 2026 wordt de huidige SDB Planning app volledig uitgefaseerd.

Waar en vanaf wanneer kun je de app downloaden?
De app is vanaf 5 januari te gebruiken, maar kan je nu al downloaden via de Apple App Store en de Google Play Store.

Je herkent de app aan het volgende logo:  
 

Handleiding
Op intranet Medewerker Voorop is ook de handleiding te vinden voor het gebruik van de Octopus app.

https://sevagram.sharepoint.com/sites/Intranet/SitePages/Medewerker-Voorop!.aspx?source=SiteSettings

0900 777 4 777

+