Klachten

klachtencommissieOnze medewerkers en vrijwilligers doen er dagelijks alles aan om u van de beste zorg te voorzien. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. Die ontevredenheid kan voor u aanleiding zijn een klacht in te dienen. Wij doen er dan alles aan om samen met u een oplossing te vinden.

Sevagram heeft hiervoor een klachtenreglement. De folder 'Uw mening, suggestie of klacht - Uw rechten als cliënt' kunt u hier bekijken en downloaden. In deze folder staat uitgebreide informatie over dit onderwerp. Ook staan de contactgegevens erin vermeld. Het integrale reglement klachtenbehandeling voor cliënten van Sevagram kunt u hier downloaden.

Op basis van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)en de Wet zorg en dwang (Wzd) wordt er een onderscheid gemaakt in klachten. Klachten op basis van de Wkkgz worden intern opgepakt door de cliëntvertrouwenspersoon, de klachtenfunctionaris of de klachtenonderzoekscommissie. Klachten op basis van de Wzd worden opgepakt door een externe cliëntenvertrouwenspersoon Wzd en indien gewenst doorgestuurd naar de externe klachtencommissie onvrijwillige zorg. Zowel u als uw vertegenwoordiger hebben recht op ondersteuning bij vragen en/of klachten voortvloeiend uit de Wet zorg en dwang.

Externe vertrouwenspersoon
Bij vragen en/of klachten over de Wet zorg en dwang kunt u terecht bij de externe cliëntenvertrouwenspersoon van Adviespunt Zorgbelang.
Deze vertrouwenspersoon werkt onafhankelijk en is dus niet in dienst bij Sevagram.

Telefoonnummer: 088 929 40 99
E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Interne vertrouwenspersoon
Heeft u behoefte aan ondersteuning, informatie of bemiddeling bij een algemene vraag of klacht (die geen betrekking heeft op de Wet zorg en dwang), dan kunt u een beroep doen op de cliëntvertrouwenspersoon van Sevagram.

Telefoonnummer: 088 991 21 32
Bij voorkeur dient u uw klacht in door het invullen van ons standaard klachtenformulier. U kunt dit downloaden, invullen of uitprinten en met pen invullen. Klikt u hier voor het formulier.

Klachten aanleunwoningen
Voor klachten met betrekking tot de aanleunwoningen kunt u contact opnemen met het Meldpunt: 088 991 20 12

Klachtenloket
Ook kunt u uw klacht per brief indienen bij het klachtenloket Sevagram. U (of uw vertegenwoordiger/familie) kan bij dit loket een klacht indienen als u het niet eens bent met de wijze van behandeling, zorg- en/of dienstverlening door Sevagram. Dit kunt u doen bij het Klachtenloket van Sevagram. Informatie hierover treft u aan in de brochure ‘Uw mening, suggestie of klacht, uw rechten als cliënt’.

Telefoonnummer: 088 991 21 32

E-mailadres:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Als u de klacht per post wilt indienen dan graag naar het adres:

Sevagram
T.a.v. Klachtenloket
Henri Dunantstraat 3
6419 PB Heerlen