Cliënttevredenheid
Bij Sevagram telt de mening van onze cliënten zwaar en luistert Sevagram actief naar haar cliënten. Wij vragen regelmatig wat onze cliënten van onze zorg- en dienstverlening vinden. Dat doen wij tijdens formele en informele gesprekken met onze cliënten. Daarnaast vraagt Sevagram tweejaarlijks aan een externe en onafhankelijke instantie, Facit genaamd, om de cliënttevredenheid binnen Sevagram te meten. Cliënten of hun vertegenwoordigers worden geïnterviewd of zij ontvangen een vragenlijst, waarop ze kunnen aangeven hoe ze onze zorg- en dienstverlening ervaren. Daar kunnen wij altijd van leren. Ook al biedt Sevagram hoogstaande zorg- en dienstverlening, soms kunnen wij hier best nog op onderdelen iets aan verbeteren. Samen met de centrale en lokale cliëntenra(a)d(en) worden vervolgens op basis van het cliënttevredenheidonderzoek afspraken gemaakt, welke zaken we ter verbetering gaan oppakken, zodat onze zorg nog beter kan worden. Want op het moment dat onze cliënten vinden dat iets in onze zorg- en dienstverlening verbeterd moet of kan worden, luisteren wij serieus naar hen en passen onze zorg- en dienstverlening, waar nodig en gewenst, aan.
De resultaten van het cliënttevredenheidonderzoek 2019 kunt u hieronder bekijken.